Stadsbesök - Julskyltning

Hejsan :)
Idag var det ju sista dagen i skolan innan jullovet (yey!) och vi fick lite betyg och så ;)
Efter typ 1 eller 2 timmar så var skolan slut och vi fick gå hem! :D
Då gick jag hem till Joanna och vi kollade på Grinchen, lockade håret och åt ;)
Sen kom hennes mamma hem och med hennes yngsta lillebror (10 år) åkte vi in till stan! :)
Vi skulle bara gå runt lite i den mysiga julstämningen :)
Jag har åkt jättemkt tåg de senaste dagarna...
 
Tisdag och onsdag med elevens val, först till stadsarkivet för att släktforska och sen till stadsmuséet
Onsdag eftermiddag till centrum med Joanna
Torsdag eftermiddag till centrum med Linda
Och idag till stan med Joanna, hennes mamma och ena bror
 
Ja, det är rätt mkt ;)
 
Och jag tog inga bilder på NK's julskyltning men den var fin :)
Jag tyckte inte att den var så rolig och så men den var ju välarbetad! :)
 
Den har lite olika sagor, som tant Brun, tant Grön och tant Gredelin, Pettson och Findus m.fl.
Sen gick vi runt lite i gamla stan och i Kungsträdgården där det var julmarknad :)
 
Borta vid Stockholms blodbad såg vi en hund som hade sprungit bort så vi spred ut oss för att fånga den men den hade hunnit springa iväg så vi såg den inte...
 
Jag åt ett kanderat äpple för första gången och det var sjukt svårt att äta...
Thumbs down på den...
Gott men jobbigt att håret fastnar i det också :s
 
Vi åt på McDonald's innan vi åkte hem också, det var så skönt att komma in i värmen och sitta ner och mihihi bara så cozy :)
 
Jag har lite bilder från stan också...
Och så får ni självklart en vacker bild på mitt kanderade äpple...
 
Puuuuss

Kommentarer

Lämna en kommentar

Namn:
Spara uppgifter

Mail:

Blogg/Hemsida:

Din kommentar:

Follow on Bloglovin